سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی تا آن که جز تو را دوست نداشتند ...آن که تو را از دست داد، چه به دست آورد ؟ و آن که تو را یافت، چه از دست داد ؟ آن که جز تو را به عنوان عوض پذیرفت، زیان کرد . [امام حسین علیه السلام ـ در دعایش ـ]

امتحان شیعیان در عصر غیبت

ارسال‌کننده : دوست شما در : 89/12/14 3:40 عصر

در کتب روایی معتبر اخبار بسیاری در خصوص امتحان شیعه در زمان غیبت وارد شده که به سختی ها و دشواری ها وآزمایشات شیعیان در زمان غیبت امام عصر ( عج ) اشاره دارد . بر هر عاشق و منتظر امام عصر لازم است با مطالعه این روایات خود را از فتنه های آخرالزمان مصون نگه دارد .

من در این جا فقط به یکی از این روایت ها اشاره می کنم .

در کتاب غیبت شیخ طائفه محمد بن حسن طوسی با ترجمه آقای مجتبی عزیزی آمده است :

«محمد بن منصور از پدرش نقل می کند که گفته : تعدادی بودیم که در محضر مبارک امام صادق ( علیه السلام ) درباب ظهور و قیام حجت ( علیه السلام ) با هم سخن می گفتیم . حضرت رو به ما کرده و فرمودند : در چه مواردی بحث می کنید ؟ هرگز ، هرگز! به خدا قسم آنچه را که شما چشم هایتان را به سوی آن کشیده اید واقع نخواهد شد ، تا این که غربال شوید . به خدا قسم آنچه را که به آن چشم دوخته اید نخواهد شد، تا این که خوب و بدتان از هم جد شوید . به خدا قسم ، آن چه را که چشمانتان را به سمت آن کشیده اید واقع نخواهد شد ، تا این که پاک و تصفیه شوید . به خدا قسم ، آن چه به آن چشم دوخته اید واقع نمی شود مگر بعد از نا امیدی . به خدا قسم، آن چه را که چشمانتان را به طرف آن کشیده اید واقع نمی شود تا زمانی که شخص شقی بدبخت شده و شخص سعید ، سعادتمند گردد.»

ا




کلمات کلیدی :

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس